תפריט צרו קשר

השאירי פרטים

טרום גיל המעבר

גיל המעבר הוא התקופה של הפסקת הווסת וסיום תקופת הפוריות בחיי האישה. מקובל לחלק אותו ל 3 תקופות: טרום גיל המעבר (פרה מנופאוזה), מנופאוזה והפוסט מנופאוזה.

טרום גיל המעבר הוא התקופה בה אנו צפויות להיתקל בתסמינים הראשונים של גיל המעבר. זוהי תקופה של חוסר יציבות הורמונלית אשר יכולה להתבטא בצורות שונות. המשמעות של גיל המעבר מבחינה הורמונלית היא ירידה בכמות ההורמונים הנשיים - אסטרוגן ופרוגסטרון. הורמונים אלו מניעים תהליכים שונים הקשורים למחזר הפוריות, ויש להם גם השפעות אחרות על הגוף. הירידה בייצור ההורמונים משנה את כל האיזון בגוף ויוצרת תסמינים רבים, פיזיולוגים ונפשיים, איתם עלייך להתמודד.

הירידה בייצור ההורמונים היא אינה פתאומית. מקובל להגיד שהיא הדרגתית, אך זה לא מדויק. אין מדובר בירידה עקבית, נכון יותר לומר שמדובר במגמת ירידה כללית, במהלכה יתכנו עליות וירידות. אך כיוון המגמה הוא הפחתה בייצור ההורמונים הנשיים בגוף, כל זה גורם לחוסר יציבות הורמונלית. זהו המאפיין של טרום גיל המעבר.

במהלך תקופת הפרה מנופאוזה את עלולה לחוות מקרים בהם הווסת תגיע במחזורים קצרים מהרגיל, אך גם מחזורים ארוכים מהרגיל עם דימום כבד וכואב יותר מהרגיל. הכל זה תוצאה של הפעילות ההורמונלית המשתנה והלא יציבה.

הסימפטומים של טרום גיל המעבר מופיעים בדרך כלל לקראת סוף שנות ה 40 ואצל נשים מסוימות אפילו לאחר גיל 50. זוהי תופעה טבעית אשר כל הנשים חוות אותה. ההבדל היחידי מתבטא בסימפטומים. נשים מעשנות, או בעלות מחלות רקע, עשויות לחוות זאת בגיל מוקדם יותר.

מה הסימפטומים וכיצד הם מתבטאים

הסימפטומים של טרום גיל המעבר יכולים להיות שונים, כלומר לא כל אשה תחווה את אותם הסימפטומים. כמו כן גם עצמתם ותדירותם משתנה; לעתים הסימפטומים קלים, לעתים קשים ואצל חלק מהנשים גיל המעבר עובר ללא סימפטומים ותופעות לוואי.

אחד התסמינים השכיחים ביותר הוא גלי החום. למעלה מ 50% מהנשים חוות גלי חום. זהו אחד הסימפטומים הראשונים של טרום גיל המעבר, אך הוא יכול להימשך גם לאחר גיל המעבר. אך גלי החום הם רק סימפטום אחד מיני רבים. השינויים ההורמונליים המתחוללים בגופך מתבטאים בעוד מגוון תסמינים הכוללים: דימומים לא סדירים; דימומים ממושכים וכבדים; תסמונת קדם וסתית קיצונית יותר; ירידה בחשק המיני; שינויי מצב רוח; הזעת לילה ועוד.

זוהי אינה מחלה, אלא תופעה טבעית, אך היא גורמת לאי נוחות ובאופן טבעי אנו מחפשות אחר האמצעים על מנת להתמודד עם תסמיני טרום גיל המעבר. מצד אחד יש לנו את הטיפולים ההורמונליים, אבל תמיד נעדיף לשמור אותם בתור מוצא אחרון בגלל תופעות הלוואי הרבות המזוהות איתם. שמירה כללית על אורח חיים בריא ותזונה א/ר מתאימה לצרכים של הגוף בגיל זה, יכולה מאוד לעזור. אם ניתן להימנע מטיפולים הורמונליים זה תמיד עדיף. אם יש צורך ניתן גם להשתמש בתוספי תזונה וטיפולים טבעיים. לרפואה הסינית ישנה הצלחה גדולה בטיפול בתסמינים.

למעלה