תפריט צרו קשר

השאירי פרטים

גלי חום בגיל המעבר

מבין התסמינים השונים של גיל המעבר, גלי החום נחשבים לאחד התסמינים הבולטים. זהו אחד התסמינים השכיחים וגם מבין הראשונים אשר מופיעים. למעלה מ 50% מהנשים סובלות מגלי חום. לצערנו הם גם יכולים ללוות אותך עוד זמן רב לאחר המנופאוזה. אז מה הם גלי חום בגיל המעבר,  מה גורם להם, באיזה גיל ניתן לצפות להם ומה ניתן לעשות בנידון?

מה הם גלי חום בגיל המעבר?

גלי חום בגיל המעבר הם גלי חום פתאומיים אשר שוטפים את הגוף. הם מלווים בזיעה והסמקה של עור הפנים. גלי החום מתחילים באזור הפנים והאוזניים ומתפשטים לעבר החזה ומשם לכל שאר הגוף. הם יכולים להימשך מספר דקות אבל גם יכולים להישאר למשך שעה. זוהי סיטואציה לא נעימה אשר יכולה להתרחש בכל שעות היום והלילה. גלי חום בלילה מפריעים לשינה ופוגעים באיכות החיים והתפקוד היומיומי.

גלי החום נגרמים בגלל השינויים ההורמונליים. השינויים המתחוללים בגוף משפיעים על בלוטת ההיפותלמוס והיא זו האחראית על ויסות החוף בגוף. הירידה באסטרוגן ופרוגסטרון משפיעה על תפקוד הבלוטה והדבר מתבטא בגלי חום.

באיזה גיל יש גלי חום? גלי החום הם חלק מתופעות גיל המעבר ומתחילים כבר בשלב הפרה מנופאוזה. הגיל הממוצע בישראל הוא לקראת סוף שנות ה 40. אך אצל  חלק מהנשים זה עשוי להתעכב ולהופיע לאחר גיל 50. כמו כן ישנם גורמים, כמו למשל עישון, המקדימים את המנופאוזה ואת הופעת התסמינים.

מה הטיפול בגלי חום

ניתן לטפל בגלי חום בשתי דרכים - טיפולים הורמונליים המתבצעים תחת השגחה רפואית צמודה, או בעזרת טיפולים טבעיים ופרקטיקות של הרפואה הסינית. הטיפולים ההורמונליים מעלים באופן מלאכותי את ההורמונים בגוף האישה, על מנת לפצות על הירידה הטבעית. טיפולים הורמונליים יכולים להשיג תוצאות טובות בטיפול בגלי חום, אך למרות זאת הם האינם הטיפול האידאלי. טיפולים אלו נעשים לפי מרשם רופא ותוך כדי מעקב צמוד. הורמונים גורמים לתופעות לוואי רבות, ולכן יש להשתמש בהם בזהירות. בזכות ההורמונים ניתן למנוע בעיות רבות, אך באותה הנשימה הם גם מעלים את ההסתברות למחלות שונות הכוללות את סרטן השד והסיכוי לקבל שבץ. על הרופאים והמטופלות לשקול היטב את תועלות הטיפול אל מול הנזקים הפוטנציאליים.

ישנה אלטרנטיבה לטיפולים ההורמונליים, כמו למשל הרפואה הסינית אשר שואפת לאזן את הגוף באמצעים טבעיים אשר עשויים לכלול עשבי מרפא, תזונה נכונה, דיקור סיני ועוד. היתרון של הטיפולים הטבעיים הוא שאין להם תופעות לוואי. הם יכולים לשמש כטיפול תומך לטיפולים ההורמונליים, אך גם להיות טיפולים בפני עצמם.

בנוסף, הניסיון והמחקרים מראים כי שמירה על אורח חיים בריא מקלה על תופעות לוואי ותסמיני גיל המעבר. לכן חשוב שתימנעי מעישון, תעסקי בפעילות גופנית והקפידי על תזונה נכונה. מומלץ לשים דגש גם על הימנעות מקפאין, מזון חריף ואלכוהול.

למעלה