תפריט צרו קשר

השאירי פרטים

גיל המעבר - דיקור סיני

נתקפת פתאום בגל חום פתאומי אשר גרם לך לסמוק ולהזיע? זהו כנראה אחד הסימפטומים של גיל המעבר. כאשר אנו מגיעות לתום תקופת הפוריות, בדרך כלל לקראת סוף שנות הארבעים של חיינו, אנו מתחילות לסבול מכל אותן תופעות של גיל המעבר. מגלי חום והזעה, דרך כאבים והפרעות שינה, אנו סובלות מפגיעה באיכות חיינו ומחפשות אחר הפתרונות שיקלו את המצב. דיקור סיני הוא אחת משיטות הטיפול אשר הולכות וצוברות פופולריות רבה.

אז למה בעצם דיקור סיני? הרפואה המסורתית מציעה לנו טיפולים שונים להתמודדות עם גיל המעבר. הטיפולים הם בעיקר טיפולים הורמונליים, אך יש גם טיפולים תרופתיים. המשותף לכל הטיפולים הללו הוא שיש להם תופעות לוואי רבות, תופעות לוואי אשר כוללות אפילו סיכון לגידולים סרטניים. יש הרבה מן האבסורד בשיטות טיפוליות אשר נועדו לסייע לנו להתמודד עם תופעות הלוואי, אך בעצם הן רק מוסיפות לנו תופעות לוואי. מסיבה זו נשים רבות מעדיפות לפנות אל הרפואה הסינית אשר מציעה לנו שיטות טיפול טבעיות ודיקור. לדיקור סיני יש שיעורי הצלחה גדולים ואין לו תופעות לוואי. גם אין תגובות בין תרופתיות, כך שהוא בהחלט יכול להינתן כטיפול משלים.

בעבר העולם המערבי התייחס בזלזול אל הרפואה הסינית. אך עברו כמה עשרות שנים מאז שהעולם שינה את הגישה לנוכח ההצלחה של הרפואה הסינית בתחומים מסוימים - התמודדות עם תסמיני גל המעבר נחשבת לאחד התחומים בהם לרופאה הסינית יש הצלחה רבה.

דיקור סיני בגיל המעבר

הרפואה הסינית מסתכלת על גיל המעבר כתקופה של שינוי אנרגטי. על פי התפיסה הסינית יש בטבע, ובגוף האדם כחלק מהטבע, שני כוחות מנוגדים - היין והיאנג. כאשר יש איזון בין כוחות אלו נוצרת אנרגיית הצ‘י הנחשבת לאנרגיית החיים. גיל המעבר יוצר מחסור בכוח היין ועודף יחסי בכוח היאנג, וזהו ההסבר לתופעות גיל המעבר. על מנת לטפל באותן התופעות, הרפואה הסינית מאזנת את כוח היין בגוף באמצעות תזונה ובאמצעות דיקור סיני.

אולי לא כולנו מתחברות להסברים האנרגטיים ולפילוסופיה העתיקה אשר עומדת מאחורי הרפואה הסינית. אנו מעדיפות לדעת כיצד הדיקור הסיני יכול לעזור לנו. ובכן, הדיקור הסיני התגלה כמוצלח מאוד בהפחתת הסימפטומים של גיל המעבר. דיקור סיני מסייע להפחית את גלי החום והזעת הלילה, וגם לטפל בבעיות של כאב. הפחתת התסמינים מסיעת לנו לשמור על תפקוד תקין, לישון טוב בלילה וליהנות משיפור כללי בתחושה ובמצב הרוח.

בטרם תחילת הדיקור מתבצע אבחון. שיטת האבחון של הרפואה הסינית שונה מהאבחון של הרפואה המערבית. היא מתחילה בשיחה אישי עם המטופלת, בדיקת דופק והסתכלות על הלשון, כמו גם התרשמות כללית מהמטופלת.

דיקור סיני מתבצע באמצעות מחטים דקיקות וסטריליות. הוא אינו כואב והוא נעשה באווירה רגועה. בדרך כלל המחטים נמצאות על הגוף כעשרים דקות. המחטים מוחדרות לנקודות מסוימות לאורך המרידיאנים, ערוצי האנרגיה שבגוף.

למעלה